מרכיבים
- 2 בננות בשלות מאוד, חתוכות לקוביות וקפואות (כ-300 גרם)
- 400 מ"ל חלב קוקוס שמן (אפשר שימורים) קר מהמקרר
- 3 כפות מייפל או דבש (כ-45 גרם) או 4 כפות סוכר חום
- 2 כפות מיץ לימון טרי
- 1 כפית תמצית וניל
- קורט מלח
- אופציונלי: 2 כפות קקאו משובח (לגרסת שוקולד) או 1 כף שבבי שוקולד מריר
אופן ההכנה
- הכנה מראש: להקפיא את הבננות לפחות 4 שעות או לילה. זה הסוד למרקם גלידתי בלי מכונה.
- מעבדים: בקערת בלנדר חזק או מעבד מזון שמים בננות קפואות, חלב קוקוס קר, מייפל, מיץ לימון, וניל וקורט מלח.
- טוחנים 1 עד 2 דקות עד שמתקבל קרם סמיך. אם צריך, עוצרים לדפנות וממשיכים.
- גרסת שוקולד: אם בוחרים, מוסיפים קקאו ומערבבים עוד 20 עד 30 שניות.
- עיבוי במקפיא: מעבירים לקופסה שטוחה ומיישרים. מקפיאים 2 עד 3 שעות.
- הגשה: נותנים לגלידה לעמוד 3 עד 5 דקות בחוץ לפני ההגשה כדי שתהיה רכה וקרמית.
הטיפ שלי: אם הבלנדר מתקשה, אל תוסיפו מים. הוסיפו במקום 1 עד 2 כפות חלב קוקוס קר, רק כדי לעזור לסיבוב. המרקם יישאר עשיר ולא ייצא נוזלי.
ערכים תזונתיים (למנה)
- קלוריות משוערות: 320
- חלבון: כ-4 גרם
- פחמימות: כ-27 גרם
- שומן: כ-22 גרם