מרכיבים
- 2 כוסות שמנת מתוקה 38% (500 מ"ל)
- 1 כוס חלב 3% (240 מ"ל)
- 1/2 כוס סוכר (100 גרם) או מחליף סוכר בכמות מתאימה לטעם
- 1 כף תמצית וניל
- 4 חלמונים (בערך 80 גרם)
- קורט מלח
- אופציונלי לקיץ: 1 כוס תותים מרוסקים או מנגו קצוץ דק (200 גרם)
- אופציונלי: 2 כפות מיץ לימון
אופן ההכנה
- בקערה חסינת חום: מקציפים חלמונים עם סוכר וקורט מלח עד שמתחיל להבהיר מעט.
- בסיר קטן מחממים חלב עד חמים מאוד, לא רותח.
- מזליפים מעט מהחלב החם לתערובת החלמונים תוך כדי טריפה רציפה, כדי שלא יתקרשו.
- מחזירים את הכול לסיר ומבשלים על אש בינונית-נמוכה, תוך ערבוב מתמיד, עד שמסמיך מעט ומצפה את גב הכף. זה לוקח בערך 6 עד 8 דקות.
- מעבירים לקערה, מוסיפים תמצית וניל ומצננים לחלוטין. חשוב שהבסיס יהיה קר לפני שמקפיאים.
- בקערה נפרדת מקציפים שמנת מתוקה לקצפת רכה.
- מקפלים בעדינות את הקצפת לתוך בסיס הביצים הקר. אם משתמשים בתותים או מנגו, מוסיפים בשלב זה יחד עם מיץ לימון.
- מעבירים לתבנית שטוחה או קופסה ומכניסים למקפיא.
- כל 40 עד 50 דקות, במשך 3 שעות, מערבבים עם מזלג או מרית כדי לשבור גבישי קרח. אחרי זה נותנים לנוח לפחות עוד שעתיים.
- מגישים 5 דקות אחרי הוצאה מהמקפיא כדי שהמרקם יהיה קרמי ולא קפוא מדי.
טיפ מיוחד של נועה: אם אתם רוצים גלידה ממש חלקה, אחרי ההקפאה הראשונה ערבבו מהר ובנחישות, ואז פזרו מעל שכבה דקה של נייר אפייה צמוד למשטח לפני סגירה. זה מפחית “שכבה קרה” למעלה ומשאיר מרקם קטיפתי.
ערכים תזונתיים (למנה)
- קלוריות: כ-420
- חלבון: כ-6 גרם
- פחמימות: כ-22 גרם
- שומן: כ-34 גרם